BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Aug 20, 2010

hipokrit di bulan ramadhan

time bulan ramadhan ni..ramai orang yang selama ni jahil..akan tetiba jadi baik..




-yang dulunya tak pernah semayang tetiba cukup semayang siap tambah lagi 23 solat sunat

-yang dulunya tak pernah gi surau tetiba ada kat masjid, belakang imam time solat maghrib..

-yang dulunya pakai seksi nampak segala lurah tetiba tertutup seluruh badan nak cover kulit..

-yang dulunya kuat mencarut tiba2 kuat berzikir dan bertasbih..

-yang dulunya kapel, time dating pegang2 akan tetiba putus demi ramadhan..

-yang dulunya muka ketat macam seluar jeans akan tetiba tersenyum dan selalu memberi salam



aku kecewa bila sesetengah orang anggap golongan ni orang yang hipokrit..sebab pada pendapat aku, diorang mungkin hipokrit..tapi sekurang2nya mereka tahu menghormati bulan ramadhan yang mulia ni..tak macam sesetengah orang islam lain..time ramadhan sempat lagi buang anak, minum arak, cari gaduh, rompak bank dan makan nasi time siang hari..

p/s : point aku kat sini sebenarnya..hormatilah bulan ramadhan...

9 teguran:

Unknown said...

xbaik ada sikap hipokrit nie..

my recent post:
KES PEMBUANGAN BAYI | JANGAN HANYA TAHU BUAT JER..!

royal joe budu said...

err..xsampai ke mesej aku nih..

Syifa Alshah (wutwut) said...

tak baca habis kot~
ermm betol².
hormat laa ramadhan.
tp lagi bagus kalo istiqamah kan. ;)

NK said...

nk cakap kau jadi baik la ni joe? hahaha

hamzah ian said...

wa.. pening aku tngk gmbr gera2 kat tepi ni. hehehe

♥ p a a n i ♥ said...

selamat menyambut ramadhan :)

-salam singgah ;)-

nAdiEy said...

betul3, at least ada perubahan, tapi kalu lepas abis bulan pose pn cm 2 jgk kn bagus...=)

royal joe budu said...

bagus2..semua setuju..aku tak larat nak balas satu2 komen korang..haha

ramadhan abdullah said...

bagi saya hipokrit tak salah kalau untuk jalan kebaikan. sekurang2nya kita try menjadi baik dulu, mana tau kan kalau2 pastu terus jadi baik. wallahualam.. aku tertarik bila baca pasal ni sebabnya member aku pun ada mempersoalkan pasal ni. time bulan puasa baru nak berubah nak wat itu ini. habis bila lagi kita nak try berubah.