BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Aug 1, 2010

Betul kate Dr. Mahathir..

Err..aku dah lupe sebenarnye ape Dr. M cakap..tapi beliau ade sentuh pasal permansuhan UPSR nga PMR...tak silap aku die cakap mansuh UPSR ngan PMR adalah satu pilihan yang salah..bagi aku pandangan beliau betul..

Pada pandangan aku..kerajaan mansuh UPSR dan PMR sebab nak lahirkan pelajar yang tak terlalu examination-oriented..masalahnyer, mentality budak2 bukan macam orang dewasa..kalau exam takde maknenye budak2 akan hilang arah..mane ade budak2 belajar untuk suka2..exam juga dapat set goal untuk diorang..dulu aku tekun belajar pun sebab nak cemerlang dalam exam(ehem2)..tambahan lagi..jika pelajar tidak didedahkan dengan exam yang penting2 lagi sejak sekolah rendah dan tingkatan 3, macam mane diorang nak menghadapi exam penting macam SPM..

Tapi nak mansuhkan pun aku tak kisah..lagi pun aku dah lepas semua exam tu..haha..

p/s : kalau nak baca blog Dr. M klik disini

3 teguran:

hans said...

aku xsokong kalau UPSR dimansuhkan sebab kalau dimansuhkan apa jadi pada SBP dan MRSM kan?
memang boleh buat ujian masuk sekolah tu tapi macam xberapa best lah
tapi kalau PMR aku sokong dimansuhkan
sebab bagi aku usia budak - budak tu boleh dijimatkan...
pendapat aku lah

royal joe budu said...

xpe2..lain orang lain pandangannye..

hans said...

yups
lain orang lain pandangan

P/S : Milah Hot Tapi Aku Lagi Hot!