BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Mar 27, 2010

aku kaya

...

pagi tadi..macam biase..aku gi sarapan ngan bo..time tu takde duit..hajat2 nak pinjam duit bo..

dah sampai cafe..aku amek nasi..campur lauk2 sedap..kalau makan ni..pergh..bahagia aku yang ngah lapar2 ni..aku mintak duit ngan bo..bo bagi je ngan murah hati..baru je nak bayar......

aku tersedar..laa..mimpi rupenyer..cilake..perot dah la lapar..mimpi makan plak..xpe..sabar..mainan tidur..aku lepak2 kejap..nak gi makan pon duit takde..tetibe apit,rumate aku..datang..bagi duit..80 ringgit rasenyer..aku pelik..

aku: buat ape ni...?

apit: amek la dulu..aku tau ko xde duit..pinjam dulu duit aku

aku serba salah..aku bagi balik rm50 kat apit..die amek..tapi bagi balik kat aku..aku pon terime je..hatiku berkata.."terime kasih pit"..dengan hati yang girang..aku pergi ke cafe nak makan tengah hari.....tiba2

aku tersedar lagi..mimpi lagi rupenyer..macam gampang..kali ni perut dah memang lapar tahap gampang..aku seluk poket..ade la seringgit..aku bukak almari..cari periuk..jumpe..

kesudahannya..aku masak nasi..makan ngan telur goreng 2 bijik..kenyang..

betul kata2 orang..realiti tak seindah fantasi..

...

3 teguran:

haidan said...

hahaha kesiannnnn

NK said...

haha cibai,

mimpe je keje, baik ko tido je

royal joe budu said...

haha..masala mimpi tu cm real je..mati2 igt dpt duet free..haha